Thursday, December 28, 2006



....somewhere on March 2007.....

....dalam hati saya pernah tumbuh satu cinta. Cinta yang saya sendiri tak tahu di mana mula dan di mana akhirnya....tapi maseh terus bercambah dalam hati ini. Biar lama usianya sudah seusia kanak kanak yang sudah laju berlari dan mula mengeja (barangkali mungkin lebih lama...) saya maseh tercari cari di mana uniknya cinta yang tumbuh ini.
......Kerana dia....yang tak pernah menjadi milik saya walau untuk seketika, maseh terus tersirat wajahnya dalam hati saya
.......Kerana dia....yang(mungkin)pernah berkata....saya sekadar teman biasa, dan dia sudah pun (barangkali sebagaimana digossipkan se-Malaya) sudahpun berjanji kaseh jengan jejaka lain di sana....maseh saya kenangkan lewat malam yang dingin.
.......Kerana dia....yang tak pernah memberi apa jua harapan,maseh membuat saya terus-terusan mengharap....I ve been spelled by the most enchanted gem...yet Im proud of it....
.......Kerana dia....saya tlah menjadi manusia yang paling setia pada cinta yang bukan milik saya.....namun tak pernah ada sedikit sesalan meskipun dia tak pernah ternyata untuk saya....
.......Kerana dia.....saya percaya pada satu pepeatah....if you love someone,just let them go.If they return to you,it was meant to be. But if they dont,their love was never yours to begin
with....
.......Kerana cinta adalah satu anugerah dari Tuhan untuk kita saling melengkapi antara satu sama lain...untuk kita menghargai perasaan serta pasangan kita,untuk kita menyambung generasi keturunan kita,untuk kita menilai erti kaseh serta sayang,maka cinta yang tumbuh itu haruslah dibelai,disirami,dan dibajai.....agar tumbuhnya kelak terus segar.Tidak layu ditelan zaman. Tidak hilang dimamah usia...
........Kerana cinta itu umpama sebuah perkebunan yang indah.Kelopak warnanya adalah cahaya,hijau kepingan dedaunnya adalah keikhlasan yang tulus,harum baunya adalah ketenangan.Keasyikannya adalah alunan rindu yang memukau....sepanjang usia ciptaan Tuhan.Dan kita akan mahu terus duduk di situ. Kita akan mahu terus bermanja di lautan debunga yang mekar...hingga kita manusia yang lemah serta lalai ini kadang terlupa dengan hukum kejadian....
........Kerana yang cantik pasti ada jeleknya.Yang baik tentu ada buruknya....dan bunga itu juga mungkin menjadi racun paling berbisa...durinya mampu melukakan hingga jauh ke dasar hati.Kerana yang indah itu hanyalah berkebunan bunga. Yang zahirnya hanya di mata.Dan ada hitam tersirat di baliknya.....
........Kerana cinta adalah hadiah,lakaran dari hati manusia.Cinta itu sebuah kesabaran.Cinta itu satu kemuliaan.cinta tidak lahir dalam bisikan cemburu.Cinta tidak hidup dalam lingkungan keangkuhan kerana cinta bukan untuk dimegah megahkan.Cinta adalah kesopanan jua penghormatan.Cinta tidak mengubah manusia serta bukan satu alasan untuk mencari bidadari dalam diri sendiri....
........Kerana cinta bukan tercipta dalam api kemarahan.Cinta tidak mekar dalam helah serta tipu daya malah selelu penuh dengan rasa gembira serta kebenaran.Cinta saling melindungi...saling mempercayai...sentiasa penuh dengan harapan dan memori yang selamanya tewrpelihara....
.......Kerana cinta adalah permulaan untuk segalanya.Cinta tidak wujud untuk di simpan dalam hati...perlu untuk memberi dan menerima....a song isnt a song until you sing it,a bell isnt a bell until you ring it,love in your heart isnt put there to say love until you give it away.....
........Kearan cinta juga melicinkan serta memudahkan perjalanan hidup kita. Tetapi cinta juga tidak selalu indah....cinta penuh dengan dugaan.Ia menguji kekuatan.melengkapkan sebuah episod berkaseh sayang.Cinta yang hadir selepas hujan itu lebih indah.Derainya lebih mengasyikan.Kerana kita jika ingin memuja pelangi petang,perlu juga sanggup bermandi hujan tika hangat panas mentari....perasaan dicintai memberi kita kekuatan.Dan mencintai menghadiahkan kita semangat.....
.......Percayalah....cinta sejati tidak pernah mati.Cinta Agung bersemi selamanya.Tapi nafsu mampu melayukannya.Cinta adalah ikatan seumur hidup...tapi ego dan cemburu mampu meleraikannya......

Aku ingin menjadi mimpi indah dalam tidurmu
Aku ingin menjadi sesuatu yang mungkin bisa kau rindu
Karena langkah merapuh tanpa dirimu ooh…
Karena hati telah letih
Aku ingin menjadi sesuatu yang selalu bisa kau sentuh
Aku ingin kau tahu bahwa ku selalu memujamu
Tanpamu sepinya waktu merantai hati
Ohh bayangmu seakan-akan…
Kau seperti nyanyian dalam hatiku yang memanggil rinduku padamu ooh…
Seperti udara yang kuhela kau selalu ada
BHanya dirimu yang bisa membuatku tenang
Tanpa dirimu aku merasa hilang…
Dan sepi… dan sepi…
Selalu ada… kau selalu ada… selalu ada… kau selalu ada…
Sya … nananana … na… na… na…
Sya … nananana … na...........

No comments: