Tuesday, December 05, 2006

Sent :Wednesday, July 12, 2006 5:14 PMTo :penasiti@sitizone.comCC :azmierasa@hotmail.comDulu saya yakin dan berpegang pada kata-kata bahawa pada setiap peristiwa itu ada seribu satu hikmah yang tersembunyi, hanya tinggal pada kita insan yang amat daif ini samaada sabar menanti apakah sebenarnya rahsia yang tersembunyi di sebalik sesuatu perkara itu…..adakah kita sudah terlatih untuk menjadi insan yang paling tabah untuk menghadapi apa sahaja yang bakal kita tempuhi hatta untuk saat yang berikutnya???Kerana rahsia alam itu terlalu luas tak terjangkau dek akal kita yang cetek ini…kata awak laut berapi…..malah daratan yang bakal kita singgahi juga penuh duri….mana satu pilihan yang harus kita tempuhi???….langsung apa sahaja pilihan yang harus kita pilih sakitnya tetap ada….dan itulah realiti hidup yang kita hadapi sehari-hari….Kerna itulah apabila setiap kali kamu dibebani dugaan yang maha dahsyat…pada saat itulah hati yang tidak tahu malu ini turut merasa setiap inci pedih serta azabnya….dan saya masih seperti hari hari dulu…seperti sebelas tahun dahulu tetap sedia menanti pada saat pertama saya membuka mata pada setiap pagi,doa saya….agar hari ini saya dapat ketemu kamu berkongsi cerita hari semalam……walau saya sedar pada malam nanti yang tinggal adalah satu lagi harapan yang saya tidak tahu dimanakah penghujungnya….Kerna itulah pada akhirnya walau hari demi hari petanda takdir semakin dekat kepada penyudahnya…. kerana setiap hari yang saya lalui melalui apa yang saya baca dengar dan lihat takdir nampaknya membelakangi harapan saya….ingin saja saya terjah dan bertanya secara langsung kepada kamu apakah benar takdir itu bukan milik mutlak saya? Tapi apakan daya tiap kali bertentang kata lidah saya kelu tak bermaya….tiba tiba saya menjadi insan yang paling bodoh untuk menutur walau sepatah ayat….(baru dua minggu lepas kita ketemu di IB sempena perlancaran KL Fest-Alhamdulillah Tuhan makbulkan permintaan saya untuk menatap wajah yang saya rindui….bersih tanpa secalit mekap…ikhlas kata saya awak tak perlu mekap….ingat tak pada waktu itu awak bergegas untuk bermekap sebelum Full Dress Rehearsal?)…Kerna itulah walaupau terkilan serta terguris perasaan…saya harus akur pada keadaan semasa….takkan pada saat ribut melanda saya masih harus untuk sendirian kekal berdiri di atas bahtera??? Walaupun saya sudah bersedia untuk tengelam bersama bahtera impian, sebagai hamba-Nya masih ada kewajipan untuk saya terus berjuang hingga ke nafas-nafas terakhir!!!Kerna itulah mulai pada saat ini saya parlu akur dan meneruskan hidup yang singkat ini seperti biasa….seperti kata seorang kenalan saya“Aku bangga dapat kawan seperti kamu..boleh bertahan sampai ke saat ini….kalau aku mungkin sudah jadi orang gila!!!Masakan tidak…ke mana sahaja kamu pergi wajahnya terpampang di mana-mana….suaranya kedengaran di setiap inci pendengaran….walau tidak diberi kata yang pasti namun kamu tetap setia menunggu…”dan jawap saya kepadanya….takdir itu permainan rahsia Maha Pencipta..kita tidak tahu apa akan jadi esok lusa….dan selagi kita perpegang pada Iman…yakin pada Qada dan Qadar-Nya…mungkin hari ini dia yang saya cintai bukan milik saya….tapi tidak bermakna saya harus menjadi seorang yang lemah….hidup mesti diteruskan walau apa yang terjadi…..seperti kata kamu…semua itu bukan satu musibah….malahan Hikmah berharga yang menjai nadi kekuatan..Kerna itulah……walau apa kata putus dari kamu….saya sudah bersedia dengan setiap kekuatan….doa saya agar ianya menjanjikan sejuta kebahgiaan buat hari-hari mendatang…....ku pilih berdiam diri….tanpa dendam di hati….





Those days of love are gone
Our time is Through
Still I burn on and on
All of my life
Only for youFrom now
Until forever
And ever,my darling
Forever
You will always be the only one
As long as I shall liveI
’ll hold you dear
And I will reminisce
Of our love all through the years
From now
Until foreverAnd ever,my darling
Forever
You will always be the only one
If you should ever need me
Unfailingly, I will return to your arms
And unburden your heart
And if you should remember
That we belong together
Never be ashamed
Call my name
Tell me I’m the one you treasure
Forever and ever
My darling
Forever
You will always be the only one

No comments: