Monday, December 07, 2009

daerah bosan kembali menisi hari aku...........semakin hari semakin kosong aku rasa......dengan rutin kerja yang sama.....selepas menyemak status terkini di sesawang sisoal,menyemak email yang masuk,update serta membuang spam yang menyampah didalamnya...aku belek longgokan majalah yang baru aku beli minggu lepas dari dalam laci (seperti biasa majalah majalah baru setiap bulan aku bahagi dua sepauh di pejabat separuh lagi di bilik.....)namun rasa bosan tu tetap menyinggah...satu satu aku belek tiada yang memberi inspirasi......aku capai pula katalog ikea terbaru (yang aku rembat dari ikea kunjungan aku malam isnin lepas...waktu itu kedai dah nak tutup,masuk sedalamnya semata mata nak ambik katalog saja...)...........pun kosong...ispirasi tak menjenggah....tiba tiba ternampak entry terkini Pak Samad dalam Facebook.......terus bosan bosan tak buat apa lebih baik aku menambah ilmu sastera di wirabukit.com.....(laman sesawang milik sasterawan negara ini)...terus terlajak ke laman blog milik anaknya...helmysamad.blogspot..................namun rasa tetap kosong.............dalam keresahan keluar masuk keluar masuk pejabat...sambil sempat berangan posing depan pintu kaca.........tiba tiba terbayang semula mimpi semalam yang menganggu tidur aku.........mengapa semenjak dua menjak ini hampir setiap malam aku mimpikan yang pelik pelik?.....

No comments: