Saturday, August 15, 2009
















Dulu aku berpegang pada kemenangan sebuah cinta itu hanya dapat diraikan seandainya dia yang kucintai itu dapat termiliki olehku....ternyata ujian Yang Maha Mengetahui itu cukup luas rahsianya tak tercapai akal.....dan ternyata sekarang ini aku menjadi insan yang lebih menghargai nilai sebuah cinta.....dan aku redha biarpun cinta itu hanya termiliki jauh di dasar hati ini...

Ternyata benar perasaan cinta dan rasa ingin memiliki itu dua perkara yang berbeda.....semalam Yang Maha Mengetahui telah menarik cinta itu dari tangan kananku kerana mungkin Dia tahu dengan itu aku lebih menghargai cinta itu......dan seandainya semalam takdir itu diterbalikkan berpihak kepada aku...belum tentu perjalanan hari ini dan esok masih tetap berpihak pada aku.....mungkin durinya lebih tajam menusuk jantung beranding dengan apa yang aku rasai sekarang?...........kerna aku sudah cukup bahagia biarpun cinta itu tidak aku miliki....













"Setiap orang memiliki jodohnya masing masing...

aku rasa Sg Nil dan Mesir itu jodoh..
senangnya kalau kita bisa ditemukan jodoh yang diberikan
Tuhan dari langit..."




"Bukan dari langit Maria,tapi dari hati....dekat sekali.."




No comments: